Η αυτό-αξιολόγηση, συνιστά μια διαδικασία, μέσω της οποία ένα άτομο αξιολογεί τον εαυτό του, προσδιορίζει δηλαδή την απόδοσή του, σχετικά με την εκπλήρωση μίας συγκεκριμένης εργασίας ή δραστηριότητας ή τον τρόπο χειρισμού μίας κατάστασης. Για να πραγματοποιηθεί ως διαδικασία η αυτό- αξιολόγηση πρέπει να προηγηθεί η διαδικασία της ενδοσκόπησης, στο πλαίσιο της οποίας προσδιορίζονται οι τομείς και περιοχές που ο αυτό- αξιολογούμενος είναι ισχυρός, καθώς και αυτές που είναι αδύναμος και επιτρέπουν βελτίωση. Μία δίκαιη αυτό- αξιολόγηση, οφείλει να σταθμίζει και τις δύο πλευρές.

Στη βάση αυτή, όσοι επιχειρηματίες επιθυμούν την εθελοντική συμμετοχή τους στην πιλοτική, άτυπη πιστοποίησή τους με το σήμα υπευθυνότητας – τοπικής ποιότητας, καλούνται να απαντήσουν εάν πληρούν ή όχι τα κάτωθι κριτήρια ή εάν «δεσμεύονται» να εκπληρώσουν κάποια σε δεύτερο χρόνο.

Οι κατηγορίες των επιχειρήσεων που μπορούν να συμμετέχουν στην εθελοντική εφαρμογή του σήματος είναι πέντε (5), ενώ πέντε (5) είναι και οι βασικές κατηγορίες των κριτηρίων που καλούνται να συμπληρώσουν. Το περιεχόμενο των κριτηρίων, διαφοροποιείται ανάλογα με το είδος και τις ανάγκες της επιχείρησης.

Ειδικότερα, οι κατηγορίες των επιχειρήσεων είναι:

  1. Καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, επιπλωμένα διαμερίσματα, τουριστικές κατοικίες, camping)
  2. Εστίαση (ξενοδοχεία, καφετέριες, μπαρ)
  3. Μεταφορές (ταξί, τοπικά ΜΜΜ, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων)
  4. Υποδομές (μαρίνες)
  5. Λοιπές δραστηριότητες (τουριστικά γραφεία, καταστήματα τουριστικών ειδών ένδυσης, διατροφής, άλλες επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών)

Οι κατηγορίες των κριτηρίων, διαμορφώνονται ως εξής:

  1. Αειφορία – βιωσιμότητα
  2. Ποιότητα
  3. Περιβάλλον
  4. Προσφορά στην τοπική κοινωνία
  5. Ψηφιακό περιβάλλον

Οι βαθμίδες κατάταξης των επιχειρήσεων, διαμορφώνονται ανάλογα με την εκπλήρωση των κριτηρίων, ως εξής:

ΚΑΤΑΤΑΞΗΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ
1Χρυσή90-100%
2Αργυρή70-89%
3Χάλκινη50-69%
4Μη λήψη του σήματος0-49%